Nové fotky z ježdění s patrovou jednotkou Bp 903

05.06.2012 09:57

Uplynulo již několik měsíců od poslední aktualizace, proto jsem se rozhodl přidat několik snímků z ježdění s novou patrovou jednotkou Bp 903 od Rivarrosiho, která se dostala na pulty prodejen v minulém týdnu. Jednotku jsem si zapoupil u pana Daleckého zde , kde je možno také naleznout několik detailních snímků této velice zdařilé a očekávané novinky letošního roku.

S provozem této impozantní soupravy jsem na našem kolejišti měl trochu strach, neboť jsou zde místy poměrně ostré oblouky, ale jednotka to zvládala na jedničku :) Patrové vozy řady Bap od Bramosu, které jsem měl možnost také v provozu na našem kolejišti vyzkoušet, se jevily jako nevhodné pro provoz, protože byly příliš dlouhé a také mohutné a otíraly se o návěstidla i tunelové portály.

Něco málo z historie souprav:

Jednotky byly vyráběny v bývalé NDR v závodě VEB Wagonbau Görlitz ve dvou výrobních sériích v celkovém počtu 50 ks. První série byla dodána v roce 1961 a byla bez vyhlížecího okna pro vlakvedoucího, bez elektrického topení a označena řadou Bp 900 až 919. Druhá série ji pak následovala v roce 1965 a výše uvedené vyhlížecí okno pro vlakvedoucího a elektrické topení již měla, proto se jednotky druhé série udržely v provozu až do roku 2001, kdy dosloužily na Ostravsku. Zelená patra neodmyslitelně patřila k provozu na našich tratích takřka 40 let a sloužily hlavně v okolí velkých měst. Jezdily tedy hlavně v okolí Prahy, Ostravy a několik kusů i v Bratislavě na počátku provozu.

Na čela těchto krásných souprav se často objevovaly motorové lokomotivy ČKD řad T435.0 a T478.1. Řada T435.0 to byla hlavně na počátku provozu, ke konci 60. let je pak vystřídaly motorové lokomotivy řady T478.1 známé jakou „Zamračené”. Ty pak neodmyslitelně patřily k obrazu na tratích v okolí Prahy...

 

Fotky naleznete v sekci fotogalerie

V brzké době bych rád také natočil nějaké video se zamračenou se zvukem a touto jednotkou.

Zpět

Vyhledávání

© 2011 Všechna práva vyhrazena.