Nové fotky s novými modely

01.12.2012 13:56

V poslední době nás modeláře zahrnulo několik výrobců krásnými českými modely, a jak už to tak bývá, když se nám něco líbí a je to za relativně příznivou cenu, tak proč si to nekoupit. Pokud mám být konkrétní, tak v minulém týdnu se na pulty prodejen konečně dostala již dva roky avizovaná zamračená od renovované světové firmy Roco. V polovině října se v prodeji rovněž vyskytnul další typický československý model, tentokráte jde však o parní lokomotivu řady 422 z továrny německé firmy Brawa. Model sice nepořídíme za nějak extra nízkou cenu (cca 6800 kč), ale myslím si, že tento model za to stojí. Detailní provedení modelu snese jistě i ty nejnáročnější požadavky našich i zahraničních modelářů. Myslím si, že model se může bez problémů měřit například s modelem štokra od Elkomu či modely od Micrometakitu.

Malý býček, jak se těmto lokomotivám u nás přezdívalo se může chlubit detailním provedením nýtů na vodních vanách či budce, detailním provedením interiéru budky, úžasným provedením rozvodového mechanismu, osazeným mazacím lisem vč. jeho náhonu, krásnými odpruženými nárazníky či dokonce hadicemi písečníku jdoucí až před přední hnací dvojkolí. 

Prvně tehdy, jak jsem model vybalil z krabičky a posadil na čestné místo do vitríny jsem si uvědomil, proč se těmto lokomotivám říkalo "malý býček", model je skutečně miniaturní a v porovnání vedle němky je skutečně prcek :)

Modelu však trochu berou na kráse lucerny, které jsou sice osvětleny, ale skrz sklíčko jde jasně vidět SMD LED dioda, což působí docela divným dojmem.  Na mojem modelu příjdou časem vyměnit za ty od BV modelu. Dále trošku z mnou nepochopitelných důvodů výrobce osadil na vrchu parojemu pojišťovací ventily obráceně. Přitom fotografické podklady výrobce měl k dispozici a osadil to opačně. Na modelech jiných železničních správ, které výrobce nabízí to je správně. Nicméně tento nedostatek lze jednoduše vyřešit opatrným podebráním vrchu parojemu ostrou žiletkou či skalpelem a jednoduše vyloupnout ven. Je to sice přilepeno, ale lepidlo se mi zdá, že moc nedrží. Úprava vám pak nezabere ani dvacet minut (při páčení nutné postupovat velmi opatrně, protože hrozí oškrábání barvy). I tlumič sací brzdy na kotli před budkou, je zde navíc. Provedení lokomotivy ukazuje jednoznačně na poválečné provedení a sací brzdy se z lokomotiv i vozů odstraňovaly již v průběhu 30. a 40. let.

V současné době je můj stroj zatím bez dekodéru a na fotkách v galerii je jako nečinný. Z tohoto modelu mám však opravdu velkou radost a nemalých peněz za jeho pořízení nelituji :)

 

Do galerie bylo nahráno asi 15 nových fotografií zamračené i malého býčka, tak se můžete mrknout a doufám, že se budou líbit.

 

 

Zpět

Vyhledávání

© 2011 Všechna práva vyhrazena.